W marcu ruszyła kampania „jestem Ygrekiem. nie jestem leniem.” O co w niej chodzi? Do kogo jest skierowana? Warto się jej przyjrzeć, ponieważ chodzi tu właśnie o nas – obecnych studentów.
Ygreki to my, a dokładniej pokolenie urodzone w latach 1985 – 1997. Wśród pracodawców panuje stereotyp, że jesteśmy leniwi, ważniejsze jest dla nas życie prywatne, a do pracy czy staży nie przykładamy się, „odbębniamy je”. Powoduje to negatywne podejście do młodych osób, niechęć pracodawców.
Takiemu właśnie przekonaniu ma przeciwdziałać kampania „jestem Ygrekiem. nie jestem leniem.” prowadzona przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Kampania ma pokazać, że pokolenie Ygreków jest pełne pasji a w swoją pracę będzie się chętnie angażować, jeśli tylko będzie ona spełniać jego oczekiwania. Tym samym organizatorzy chcą podkreślić, że studenci nie chcą parzyć kawy podczas praktyk! Coraz częściej poszukujemy staż wysokiej jakości, takich, gdzie czegoś się nauczymy.
Z kampanią związane jest również badanie. W krótkiej ankiecie możemy wyrazić swoją opinię na temat staży oraz tego, jakie mamy oczekiwania od pracodawców. Warto poświęcić chwilę czasu, m.in. dlatego, że wśród uczestników badania zostanie wylosowana nagroda – iPadAir 32 GB 😉
Badanie jest dostępne na stronie www.stazeipraktyki.pl.
Badanie jest anonimowe i trwa do końca maja br. Wyniki losowania zostaną udostępnione 15 czerwca.
Więcej informacji na temat kampanii i badania na stronie www.stazeipraktyki.pl oraz na Facebooku.
Mecenasami Kampanii są: Grupa Żywiec, Nestlé, Orange i PZU.
Patronami medialnymi są: Dlastudenta.pl, Dziennik Gazeta Prawna, kadry.infor.pl, kariera.com.pl., Dziennik Metro, Radio Żak i Student.lex.pl.
Źródło zdjęć: https://www.facebook.com/stazeipraktyki