Po raz pierwszy na Politechnice Gdańskiej odbyła się Unilever Academy. Zakwalifikowani Uczestnicy mieli możliwość sprawdzenia się w rzeczywistym świecie pracy międzynarodowej organizacji . Porównać w praktyce swoje umiejętności oraz poszerzyć wiedzę dzięki cyklom spotkań z ekspertami.
Kwalifikacja zawodników odbyła się przez nadesłane CV, dodatkowo trzeba było polubić wydarzenie na portalu społecznościowym Facebook. Obecnie wiele firm, a nawet Uczelnie Wyższe tworzą swoje profile na portalu Facebook. Umożliwiając lepszy kontakt z zainteresowanymi, jak również stanowiąc źródło informacji o firmie.
Do Unilever należy wiele światowych marek jak np. Dove, Lipton, Hellmann’s, Knorr czy Algida. i wiele innych. Hasłem przewodnim jest “A Big impact made by you”.
Celem gry (The Company Game) była maksymalizacja zysku zliczanego na koniec rozgrywki. W przypadku, gdy oba zespoły uzyskałyby taki sam zysk, wygrywa drużyna, która zapewni większą dostępność produktu dla swojego klienta. Rozgrywka trwała 12 rund, z których pierwsze trzy trwały 10 minut, a pozostałe po 6 minut. Dwa zespoły według swoich ustaleń wewnętrznych podzieliły się na następujące działy:
Zarząd, Supply Unit & Warehousing, Logistics Services, Customer Care Team.
Gra miała pokazać uczestnikom zachowania rynku, wskazać jego nieprzewidywalność. Nie zawsze można bazować na trendach. Również była okazją do podwyższenia umiejętności do pracy zespołowej.
Unilever oferuje studentom Programy Praktyk- letnie praktyki w jednej ze swoich fabryk, półroczne praktyki w biurze głównym w Warszawie oraz 3-letni program menadżerski Unilever Future Leaders Programme (UFLP). Międzynarodowy program, który koncentruje się na kształceniu przyszłych liderów u boków najlepszych mentorów.
Proces rekrutacji rozpoczyna w lutym i trwa do kwietnia.
Więcej informacji na www.unilever.com /kariera
Redakcja Informacji Radia SAR
Mateusz Neska